پنج شنبه, ۱۶ مرداد , ۱۳۹۹ ساعت ×
2 سال قبل

بررسی برند کاندیدا های انتخابات ریاست‌ جمهوری در نشست موسسه مطالعات دین و اقتصاد

  بهروز شیخ‌رودی، کارشناس و مشاور برند شخصی، در نشست مؤسسه دین‌ و اقتصاد که با حضور دکتر فرشاد مومنی با تبیین این موضوع، از دید فنی به بررسی برندهای کاندیداهای ریاست‌جمهوری ١٣٩۶  پرداخت که گزیده این نشست به روایت روزنامه شرق در ادامه می آید. برند سیاسی چیست؟ برند از بازار اقتصاد شکل گرفته، […]

یادداشت مقالات طرح و ایده دانش و تجربه
     مبانی قانونی نظارت مالی شورای اسلامی شهر بر شهرداری ها
    2 سال قبل

     مبانی قانونی نظارت مالی شورای اسلامی شهر بر شهرداری ها

    وظیفه مهم اعمال « نظارت مالی » بر شهرداری ها به وسیله شوراهای اسلامی شهر طبق مفاد بندهای ۱۲،۱۰،۸ الی ۱۶ و۳۰ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحی مصوب ۵/۵/۸۲ و الحاقی مصوب ۶/۷/۱۳۸۲ تبیین شده است (با توجه به مفاد ماده ۹۲ این قانون […]

    اهل سنت، هم‌پیمانان استراتژیک روحانی در انتخابات
    2 سال قبل

    اهل سنت، هم‌پیمانان استراتژیک روحانی در انتخابات

    در انتخابات،کاندیدایی موفق‌تر است که جامعه رای‌دهندگان را بخش‌بندی کرده و رای‌دهندگان هدف خود را با دقت از میان بخش‌های مختلف جامعه انتخاب کند. در این صورت رای‌دهندگان مشخص پیام‌هایی مشخص دریافت خواهند کرد و از نفوذ تاثیرگذاران بر جامعه رای‌دهنده نیز برای بسیج آرا به بهترین نحو استفاده خواهد شد، در مقابل اما کاندیدایی […]

    نجفی؛ قالیباف و مساله موقعیت‌گذاری
    2 سال قبل

    نجفی؛ قالیباف و مساله موقعیت‌گذاری

    ژان نئول کاپفرر از صاحب نظران حوزه برند سازی؛ معتقد است برای دستیابی به یک جایگاه ذهنی در ذهن مخاطبان نیازمند به موقعیت‌گذاری هستیم،موقعیت‌گذاری که معطوف به تعلق و تفاوت است. و در پاسخ به چهار پرسش کلیدی – چرا؟ یا برای چه؟ – برای چه کسی؟  – چه وقت؟ – در مقایسه با چه […]

    قمار خوش‌بینانه ترامپ
    1 سال قبل

    قمار خوش‌بینانه ترامپ

    در این مطلب، با توجه به اهمیت موضوع به مرور مقاله ریچارد نفیو، محقق ارشد مرکز سیاست انرژی جهانی دانشگاه کلمبیای آمریکا و مشهور به معمار طراحی تحریم می پردازیم، نفیو در این مقاله از قطعیت اثر تحریم ها روی قیمت های نفت و عدم قطعیت و خوشبینانه بودن انتظار ترامپ برای به پای مذاکره نشاندن ایران و گرفتن امتیازات بیشتر نوشته است، نفیو این رویکرد ترامپ را «قمار خوشبینانه» نامیده است.

    برند تهران؛کلید مشارکت و توجه شهروندان به شهر
    1 سال قبل

    برند تهران؛کلید مشارکت و توجه شهروندان به شهر

    به منظور افزایش حس تعلق به شهر در شهروندان تهرانی و تقویت هویت شهری و باز زنده سازی هویت محلی، برند شهر تهران باید به عنوان یک اولویت راهبردی در دستور کار قرار  گیرد و با بهره گیری از برند سازی اجتماعی، در طرح ریزی و برند سازی مجدد برند شهر تهران با استفاده از مشارکت شهروندان به گونه ای انجام شود که محور مشارکت،هم افزایی و تعاملات اجتماعی شهروندان و شهرداری در اداره شهر تهران قرار گیرد.

    دولت،شهرداری؛ بودجه و اقتصاد مقاومتی
    2 سال قبل

    دولت،شهرداری؛ بودجه و اقتصاد مقاومتی

    یکی از مسائل مهم که مکاتب مختلف اقتصادی به آن پرداخته اند، نقش دولت های ملی و محلی در اقتصاد است. در حالت حداکثری،‌ اندیشه های اقتصادی نقش برنامه ریزی و مدیریت متمرکز اقتصاد را برای دولت ها قائل شده اند؛ در حالت حداقلی نیز دولت ها باید از اقتصاد خارج شده و هیچگونه دخالتی […]

    کسری بودجه شهرداریها
    2 سال قبل

    کسری بودجه شهرداریها

    شهرداریها به عنوان متولی امور خدماتی و عمرانی شهر ، دارای وظایف اساسی از جمله وظایف جاری در قالب ماده ۱۵۵ قانون شهرداریها و وظایف عمرانی در قالب ماده یک قانون نوسازی و عمران شهری هستند . همچنین شهرداریها بر اساس مفاد بند آخر ماده یک و ماده ۱۵قانون نوسازی و عمران شهری موظفند برای […]

    تامین مالی مترو با تاکید بر بهره برداری اقتصادی از دارائی ها
    2 سال قبل

    تامین مالی مترو با تاکید بر بهره برداری اقتصادی از دارائی ها

    وسعه ی درآمدهای ثانویه به منظور تضمینِ تامین پایدار مالی و پولی، یکی از پنج ستون استراتژی Qtx2 اتحادیه ی بین المللی حمل ونقل UITP  است که هدف آن دو برابر کردن سهم حمل ونقل عمومی جهانی تا سال ۲۰۲۰ است.شرکت های حمل ونقل عمومی هم اکنون طیف وسیعی از دارایی ها را در اختیار دارند و مدیریت می کنند که ارزش آنها دست کم گرفته شده است.

    بررسی ،ارزیابی و اصلاح “لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده “از منظر مالیه شهری
    1 سال قبل

    بررسی ،ارزیابی و اصلاح “لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده “از منظر مالیه شهری

    مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. از آنجا که خود فروشنده نیز ضمن خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته ولی مصرف‌کننده محسوب […]

    تامین مالی مترو با تاکید بر بهره برداری اقتصادی از دارائی ها
    2 سال قبل

    تامین مالی مترو با تاکید بر بهره برداری اقتصادی از دارائی ها

    وسعه ی درآمدهای ثانویه به منظور تضمینِ تامین پایدار مالی و پولی، یکی از پنج ستون استراتژی Qtx2 اتحادیه ی بین المللی حمل ونقل UITP  است که هدف آن دو برابر کردن سهم حمل ونقل عمومی جهانی تا سال ۲۰۲۰ است.شرکت های حمل ونقل عمومی هم اکنون طیف وسیعی از دارایی ها را در اختیار دارند و مدیریت می کنند که ارزش آنها دست کم گرفته شده است.

    نظارت بر اجراء بودجه
    1 سال قبل

    نظارت بر اجراء بودجه

    مساله نظارت بر اجراء بودجه یکی از مسائل کلیدی در مدیریت بودجه در دستگاههای اجرائی و نظارتی اعم از دولت و شهرداری ها ، مجلس و شورای شهر است، بر همین اساس بررسی و مقایسه تطبیقی روند نظارت اجراء بودجه در شهرداری تهران و دولت می تواند راهگشای اعضاء محترم شورای اسلامی شهر باشد. روند […]

یادداشت

آثار و تالیفات

پادکست

سیاسی

بررسی ،ارزیابی و اصلاح “لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده “از منظر مالیه شهری
1 سال قبل

بررسی ،ارزیابی و اصلاح “لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده “از منظر مالیه شهری

مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. از آنجا که خود فروشنده نیز ضمن خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته ولی مصرف‌کننده محسوب […]